Nieuws
wij maken

Nieuws

Het laatste nieuws van en over de makers.

Kansen voor retail met omnichannel

 

De verschuiving van offline naar online verkoop lijkt steeds meer vaart te krijgen en dat is te merken in de winkelstraat, in de vorm van een dreigende leegloop bij fysieke verkoopkanalen. De digitale transformatie brengt echter niet alleen bedreigingen met zich mee, maar gelukkig ook een groot aantal kansen:

 

  • met de voortschrijdende verschuiving naar online neemt ook het aantal contactmomenten en verkoopkanalen toe
  • kunnen er 24/7 transacties plaatsvinden
  • kan zowel aanbod als distributie gepersonaliseerd worden

 

 

Snakeware onderzocht het samen met Adformatie 

Retailers zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden om de bedreigingen van internet om te zetten in kansen. ‘Omnichannel’ is daarbij een sleutelwoord. Maar dat is nog niet overal doorgedrongen, blijkt uit dit onderzoek van onze internet partner Snakeware/MerkMakers Digital.

 

Van de 200 ondervraagde retailmarketeers heeft bijna veertig procent (37,4) al een omnichannelstrategie geformuleerd en wil een even groot deel (38,1%) dat de komende twaalf maanden gaan doen. Een minderheid van 22,3% van de marketeers heeft geen strategie en is dat voorlopig ook niet van plan.

 

 

Meer weten 

Klik hier voor de whitepaper op Adformatie.nl.