NZO – “Het Zit In Melk”

NZO – “Het Zit In Melk”

De Nederlandse Zuivel Organisatie, de overkoepelden organisatie van alle melkproducenten in Nederland, gaf MerkMakers opdracht een campagne te ontwikkelen. 
Vraag: koppel het belang van melk aan de Friesche Fietselfstedentocht die voor de 100-ste keer wordt gehouden.

Thematiek

MerkMakers ontwikkelde de thematiek “Het Zit In Melk”. Een thema met mile-age dat op verschillende manieren ‘het goede van melk’ kan uitdragen.

 

Bij de Fietselfstedentocht werd gekozen voor het koppelen van melkkwaliteiten aan de bijzonderheden van de 11 steden.

Hiervoor werden billboards gemaakt die aan de route werden geplaatst. Duidelijk zichtbaar voor fietsers en toeschouwers zodat het effect van
“Daar heb je weer een, leuk!” ontstond. Aan start en finish werden de fietsers welkom geheten met het bord ”Het Zit Er Op”.

 

Via Facebook en Twitter #hetzitinmelk kon ook onderling worden gecommuniceerd en werden foto’s uitgewisseld.

 

Zin

Campagne melk koppelen aan sympathiek evenement

 

Ziel

Het goede van melk

 

Zaak

Sympathieke campagne met veel positieve reacties